Haber

Blockchain teknolojileri kulüp-taraftar etkileşimini şekillendirecek

Taraftar Tokenlarını ilk kez tanıtan Socios.com ve Chiliz’in kurucusu ve CEO’su Alex Dreyfus, “Taraftar Tokenları taraftarlara sesini duyurma hakkı veriyor. Taraftarların taraftarlarına daha da yakınlaşmasını sağlayan bir üyelik veya sadakat programıdır. Ekipler dünyanın neresinde olursa olsun.” “Böyle düşünebiliriz” dedi.

Günümüzde parasal hacmi 55 milyar avroyu aşan futbol sektöründe sosyal medya ve dijital teknolojiler sayesinde kulüp-taraftar ilişkisi değişti, taraftarlar artık seslerini duyurabiliyor. Dijital dönüşüm sporun her alanında hissedilirken küresel spor kulüpleri de dijitalleşmenin ve teknolojinin sunduğu fırsatları gelir modeline dönüştürmek için birbirleriyle yarışıyor. Bu yarışın en değerli unsurlarından biri olan Blockchain ve dijital varlıklar, kulüplerin özellikle ilgi duyduğu alanlar arasında yer alıyor. Taraftar Tokenları da bu etkileşimin merkezinde yer alıyor. Dijital çağda kulüp üyeliği diyebileceğimiz Taraftar Tokenları, taraftarları kulüpleriyle buluşturuyor, taraftarlara bazı kulüp kararlarında söz hakkı veriyor ve aynı zamanda kulüpler için sürdürülebilir bir gelir modeli yaratıyor.

Son zamanların en dikkat çekici spor teknolojisi projelerinden biri olan Fan Tokens’ı hayata geçiren Socios.com ve Chiliz’in kurucusu ve CEO’su Alex Dreyfus, Binance Blockchain Etkinliğinde ilk kez konuştu.

Alex Dreyfus’un açıklamaları şöyle:

Spor Endüstri ve blockchain denilince akla ilk gelen kavramlar olan Fan Tokenlar spor kulüplerine ve taraftarlara neler vaat ediyor? Taraftar Tokenlarına dijital çağın kulüp üyeliği diyebilir miyiz?

5 yıl önce Socios.com’u kurduğumuzda amacımız, taraftarların, nerede olurlarsa olsunlar, destekledikleri kulüplere daha yakın olmasını sağlamak veya kulüplerin taraftarlarına daha yakın olmasını sağlamaktı. Taraftar Tokenları taraftarlara seslerini duyurma hakkı verir. Taraftarların dünyanın neresinde olursa olsun takımlarına daha yakın olmalarını sağlayan bir üyelik veya sadakat programı olarak düşünebiliriz. Taraftar Tokenları ile takımınızın forma tasarımı, stadyumda çalınan müzik ve oyuncuların forma numaraları dahil pek çok şeye karar verebilirsiniz. Taraftar Tokenları personel için yeni bir gelir kaynağı yaratır. Öte yandan taraftarların takımlarına yakınlaşması için mükemmel bir fırsat.

Chiliz ve Socios.com uygulaması dünya çapında pek çok farklı branşta bu kadar global spor ortağına sahip olan tek kurum… “Tutkunuzu ödüllendirin” sloganıyla taraftarlara ne vaat ediyorsunuz?

Evet, sloganımız ‘Tutkunuzu Ödüllendirin’. Taraftarlar aslında bir takımın veya sporun taraftarı değildir; birçok takım ve sporla ilgilenebilirler. Dünya çapında bu kadar çok ortağımızın olmasının nedeni, taraftarların tüm bu büyük markalar ve büyük kulüplerle etkileşime geçmesini sağlamaktır.

Chiliz Chain de yeni dönemde Taraftar Tokenlarına farklı işlevler kazandıracak. Gelecekte Taraftar Tokenlarını nasıl göreceğiz?

Son 5 yılda Taraftar Tokenlarının kullanımı her zaman Socios.com tarafından geliştirildi. Artık Chiliz Chain’i hayata geçirdik ve dünya çapındaki (özellikle Türkiye’deki) geliştiriciler bu yeni ağ üzerinden favori takımlarıyla veya istedikleri takımla ilgili özellikler ve çalışmalar geliştirebilecekler.

Chiliz Chain’in spor ve eğlence dünyasına yönelik pek çok blockchain projesine yeni fırsatlar yaratacağını söyleyebilir miyiz?

Chiliz ve Socios’u ilk kurduğumuzda aslında sadece futbol ve spor üzerine çalışıyorduk. Müzik, eğlence ve hatta atletizm bölümünde de çalıştık ama çok başarılı bir süreç olduğu söylenemez. Şimdi muhtemelen iki gelişme olacak. Bunlardan ilki olan Chiliz Chain, her geliştiricinin istediği ürünü yaratmasına olanak tanıyacak. Bir diğer konu ise bu hafta SosyalFi alanında yepyeni bir ürünü tanıtacağız. Bu platformda YouTuberlar, içerik üreticileri, influencerlar ve sporcular kişisel olarak paylaşım ve etkileşimde bulunabilecek.

Blockchain öğrenmek isteyen ya da bu alanda kariyer planı yapmak isteyen gençlere tavsiyeleriniz nelerdir?

Mesela önümüzdeki hafta Türkiye’de sponsorluğunu üstlendiğimiz ETHGlobal adında bir hackathon düzenlenecek. Yüzlerce Türk geliştirici Chiliz Chain üzerinde geliştirme ve kod yazma imkanına sahip olacak. Şirket olarak üniversitelerden ve dünyanın her yerinden geliştiricilere Chiliz Chain veya başka bir ağ üzerinde çalışmaları ve ürün geliştirmeleri için teşvikler sunacağız.

Son olarak sporun geleceğini şekillendirecek teknolojilerden birinin Blockchain teknolojileri olacağını söyleyebilir miyiz?

Her teknolojik gelişme gibi spor departmanının da güçlendirilmesi gereken pek çok yönü var. Spor sektörüne baktığınızda finans ya da seyahat gibi teknolojinin yozlaştırdığı bir sektör olmadığını görüyorsunuz. Blockchain’in her şeyi değiştireceğini düşünmüyorum, değiştirmemeli de. Ancak takımlara yeni bir gelir akışı sağlamaya ve takımlarıyla etkileşime girmeyen taraftarları çok daha aktif taraftarlara dönüştürmeye yardımcı olacak bir teknoloji konumunda. – İSTANBUL

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu